söndag 20 maj 2012

Sköna söndag..i regnets tecken...men jag vet minsann hur man förgyller en regnig dag!!

Man åker till närmaste handelsträdgård, botaniserar runt bland underbara bouganvillior..sköna kryddor..doftande örter..

Köpte  hem ett några underbara lavendel plantor..och ett litet gäng hallonbuskar som jag tänker plantera ute på ön (fast alla säger att det INTE GÅR att odla i skärgården..men jajjamensan..det gör det visst!)..Sen fick jag sällskap av en het chiliplanta, en cool melongurka, och till sist en väldigt förnäm Physalis..så jag har fått massor av nya vänner idag! :) Är nyfiken på herr Curryeternell också..som det står på etiketten "sätter krydda på tillvaron!" Och han passar mycket bra till kött, fisk och osträtter..

Och vad kan passa bättre, en regnig dag som denna, med ett besök på underbara Hägnan i Gammelstads kyrkby, sitta med en kopp kaffe, en härlig bakelse och lyssna på regnet som trummar mot taket..Jag är nöjd med min Söndag, hoppas du är nöjd med din!
                            Maria  
                      

1 kommentar:

  1. Plantor plantor plantor,,,ja herregud!
    Du skulle bara älska att vara här just nu:)
    SEr dig strosa bland alla handelsträdgårdar här och bara njuta:)
    Kram gumman
    Sari

    SvaraRadera