fredag 11 maj 2012

Äntligen är det.....

Har ni inte denna underbara kokbok så spring genast iväg och köp den!! Förutom fantastiskt goda recept så hittar man lite varstans otroligt roliga film-citat som..
"Nobody puts Fredagsbiffen in a corner" (dirty dancing) eller..
"Tyngden på potatsimuffinsen älskling" (sällskapsresan)
Klart en av de bästa kokböcker jag har..recepten är skrivna med  humor så man får skratta samtidigt som man lagar mat! Passar mig helt perfekt! Så jag säger tusen tack till härliga Emma och Anette för bästa Fredagsmyset! :)
Ikväll kanske det blir Gnocci från Montepulciano och ett gott Italienskt vin till det?!


Har fått en beställning  på en tavla jag ska börja med..är lite osäker på färgställningen än men det ger sig nog. Men med tanke på hur grått och trist det är ute så blir det garanterat glada färger!

Önskar en trevlig fredag med ännu ett citat ur härliga Fredagsmys boken...
"Kom igen nu Fredagsrulle, det svänger ju!" (djungelboken)
                            

                          







4 kommentarer:

  1. Åh den boken har inte jag:(
    Ett morsdagstips kanske!
    här blire disco för hela slanten o vila, känner mig lite trött,,,redan jag vet fredagen har inte ens börjat. Kul att du fått en beställning:)
    ha en underbar fredag kompis<3
    Sari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den boken är ett måste!! Du ser väl hur jag står här i köket med boken i högsta hugg, vevar runt i grytorna..och skrattar för mig själv! ;) Hoppas stormen drar över snabbt ikväll..och bara sol i morgon! kramis <3

      Radera
  2. Den boken har jag köpt i dag, lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du många goda middagar att se fram emot! :) Kram

      Radera