lördag 19 maj 2012

Nu börjar det...startskottet för sommaren har gått..det grönskar lite försiktigt, knoppar öppnar sig, och snart kommer det att Explodera i naturen och bli GRÖNT och VARMT!!! Äntligen!
Underbart är det att vakna 04 till svanarnas sång (eller inte) och höra småfåglarna kvittra utanför fönstret..nej jag klagar inte, jag längtar till sommaren!
Det doftar av grillat lite överallt och jag tycker minsann att folk ler mycket mer nu när solen skiner! :)


Snart så har vi sommar här också i norr! Saknar min vän i söder, där jag vet att hon njuter av underbara lavendelfält, önskar så att jag fick vara där och bara känna doften....Och framförallt vara tillsammans, ta ett glas vin, skratta så tårarna rinner..ja det saknar jag! Men snart så är jag där, och badar vid Sandhammaren, där sanden är som potatismjöl.


Men just nu bjuder jag över mamma på lite bubbel, ost och kex och så sätter vi oss på balkongen under en filt och säger att det minsann är varmt ute! +13.3 i skuggan..det tar sig!!
                           
                           Trevlig lördag och kram från mig!

1 kommentar:

  1. Min underbara vän<3<3<3
    Åh vad jag saknar dig:(
    Klart att ni kommer, det finns liksom inget annat alternativ. Här är det varmt o skönt, mamma o pappa har svårt att tro att vi bor i samma land. Du skulle bara se rapsfälten?! oj oj.
    Just nu bakar mamsen munkar och vi andra planerar längdhoppsgropen åt barnen:)
    Ha det bäst
    Mega KRAM <3
    Miss you
    Sari

    SvaraRadera