fredag 25 maj 2012

Äntligen Fredag och om några timmar hoppar jag i båten och åker ut till ön!! Öppna upp i stugan efter vintern, ut med mattor och sängkläder..och känna doften av citronsåpa och havsluft..Underbart! Tar med mig världens bästa mamma, hon är en fena bakom skurmoppen, tänkte muta henne med skumpa och  jordgubbar..och ikväll grillar vi och kikar ut över havet och ser öarna vakna till liv igen!


Funderar hur jag ska inreda altanen som ska glasas in i sommar..min hängmatta blir det första jag hänger upp, tänker ligga där i sommar och lyssna på vågskvalp och fiskmåsar..och bara vara...och slåss med myggen såklart!
Det är ett lugn med skärgården, samma sekund jag kliver upp på bryggan rinner all stress av..som balsam för själen!
Hoppas ni får en härlig helg full av sol och så missar vi inte Eurovision Song Contest i morgon..vem vinner!? Är lite nyfiken på de ryska tanterna!!
                            Stora kramar från mig!
                            (bilderna är lånade från nätet)

2 kommentarer:

  1. Åh vad det ska bli fint i stugan nu:):)
    Vill ju gärna se lite bilder på vad frun pysslar med där ute. Här blir det friidrottsläger i två dagar så vi vet då vad vi ska göra;)
    ha det bäst
    Stoooooor Kram
    Sari

    SvaraRadera
  2. Ja å vad fint det ska bli! tog du fasta på min ide
    ang altanen? kom med flerinlägg från din Ö.
    kramar Birgit.

    SvaraRadera