fredag 29 juni 2012

Italien..Toscana..där firade jag min 40 års dag! Är fortfarande omtumlad, totalt överraskad...det kommer att ta en stund att smälta allt underbart som har hänt!
Fantastiska solrosfält som nästan bländade när man körde förbi, fält efter fält med vinrankor..Toscana förför..

Älskar cypresserna som sträcker sig upp mot himlen, raka och ståtliga vakar de över vinfälten..jag vill tillbaka NU!!!! Vart förälskad och kände mig som hemma, tror jag bor i fel land!

En av överraskningarna var ett besök med guidad rundvandring, lunch och vinprovning på min favorit vingård..Rocca di Monte Massi..
Och i vingården fick jag en skymt av självaste Francesco Zonin..säger inget mer om det! :)
Men nu är jag hemma i svala norrland..tänker planera en augusti resa till Toscana och se när vindruvorna skördas..drömma måste man få göra, eller hur!? Resekompisen är nog redo..Sari..när åker vi?! ;)
Nu hoppas jag att värmen kommer hit, känns inte roligt med dessa svala dagar..
                                Ha en härlig dag! Kram från Maria

3 kommentarer:

  1. Ååååååh vi kan åka NU!!! Jag är som scouterna ALLTID redo:) Tänk att du träffat våran kille,,,,,avis,,,nej inte alls!
    Men snart så är vi på väg, så äre bara.
    Får bli ett kort inlägg, tryckande värme o åska.
    Kram Sari

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt ni verkar haft det :)
    Mysiga bilder också, solrosor och vingårdar, myspys!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja du , du skulle platsa bra i dessa trakter!
    apropå bilden! förstår att du inget mer säger om den!!
    kram/ Birgit.

    SvaraRadera