lördag 14 juli 2012

Sommar sommar sommar...och dagarna bara flyger förbi! Jag önskar att jag kan säga att det är idel solsken..men även solen har sina fläckar..jag höll på att mista min bästa kompis i veckan..min lilla jack russel Milly..men efter några dagar på djursjukhus så klarade hon livhanken med en hårsmån!!.
Vi har ingen överdriven värme här i norr så jag drömmer mig tillbaks till Toscana..bjuder på några bilder därifrån..

Bästa mamma poserar vid vårat hus..och pappa klappar om våran vakthund Luna..som hörde till huset..
Jag och Marion shoppar..inte kläder och krafs..utan köks-redskap och kryddor!! :) Det gillar vi!! En parmesan-rivare kan man inte leva utan!! Inte heller ett pasta mått gjort i olivträd....
Rocca di Montemassi..lunch och vinprovning...min magiska dag!!
Tänk om man hade ett sån´t här underbart bord att samla familj och vänner runt...vilken dröm!
Min fina lillebror!! Tur att du höll koll på mig så jag inte åkte hem med väskan FULL i växter! ;)

Har tagit med mig vissa vanor hem, dessa är mina favoriter just nu..men varför smakar det inte lika gott hemma? Basilikan har inte hälften av doft och smak som där..samma med tomaterna! Tänker minsann ge mig på ett odlings experiment längre fram, återkommer med det men stora planer har jag!! :)
Hoppas ni har en fantastisk sommar fylld av allt vad sommaren har att erbjuda, i stugan badar jag (ofrivilligt för duschen har gått sönder) och låtsas att det är varmare i vattnet..men det har sin tjusning att kliva ner i havet..känna vågorna skvalpa runt axlarna och ta med en lavendeltvål och tvätta sig som man gjorde förr! Jag tror att det bor en liten "Ernst" i mig!

Önskar er en fortsatt fantastisk sommar...ät så många jordgubbar det bara går, och glöm inte grädden till! ;)
                           Kramis från mig!

1 kommentar:

  1. Kanske är det för att våra kryddor o tomater
    färdas runt halva jordklotet innan vi kan köpa dem!?? jag bara gissar. fina kort på familjerna.

    SvaraRadera