torsdag 7 juni 2012

"Matte..måste du ha så mycket packning för en natt på ön!?" Jaa..det måste jag! :) Milly väntar på båten och vaktar troget allt som ska med. Och så mycket man hinner på en dag!

Plantera några hallonbuskar...
Dekorera min favorit hörna i köket med snäckor...

Älskar att blanda gammalt och nytt
Ta en paus på stranden med tunnbröd som värmts i ugnen 5 min med västerbottensost på..gudomligt gott..

Här sover Marion skönt bakom draperiet..det är så mysigt att krypa in och dra för, blir som en liten koja! :)
Och äntligen fick jag till mitt potatisland..vi får se hur det går i sommar, har en blandning av vass, sjögräs och löv!! Vet att det går att odla i lövhögar, hoppas att min egen blandning funkar den med!
Och lycklig är jag, upptäckte att det går att bygga på mitt växthus så det blir lite större..genast måste jag iväg och kolla om de har delarna hemma!!
Sista skoldagen idag för Marion, imorgon är det examen och känslorna är nog blandade, längtan..saknad..och förväntan inför sommarlovet. Säkert är då att jag kommer att fälla fler än en tår i kyrkan...finns ingenting som berör så mycket som när barnen sjunger så vackert som bara barn kan!
                              Kram Maria
                           





4 kommentarer:

  1. Å, så fint o mysigt du har gjort i stugan,det är så fint
    att blanda som du gör! hoppas få se det i verkligheten denna sommar!? kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysig er stuga ser ut att vara :)
    Hoppas det går bra att bygga ut växthuset och så också :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha odla i vassen)) Ja det ska ju vara just du till det;) Jag kan inte ens odla i rabatten;)
    Längtar så till stugan när jag ser bilderna<3
    Eller kanske det heter "klubben" ;)
    Tänk att Marion redan gått ut trean, ja jisses vad tiden går
    I kväll ska vi hämta hönsen, ska bli så spännande)
    Ringer sen
    Saknar dig sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå
    Mycket,,,,ja jag tror du fattar!
    Mega varm Kram
    Sari

    SvaraRadera
  4. Ja det gick att bygga ut växthuset!! :) Har redan beställt bygg-satsen så till veckan blir det att bygga!!
    Sari...jag fattar.....åååååååååååååå, vi måste få ses snart!! Det är katastrof detta att vi inte har setts på så länge! Tur det finns telefoner! ;)
    Kramar i massor!!

    SvaraRadera