onsdag 25 april 2012


Så sant som det var sagt, bara ta ett extra kliv ut och se vad som händer..man lever bara en gång! :)
Onsdag och mitt i veckan, tänkte laga en av mina favoriter ikväll..kanske bjuda över mamma? Innan det går jag runt sjön..så kommer man hem hungrig och full av energi!

Det här bjuder jag på ikväll..
recept från underbara Emma Hamberg och Anette Rosvall

Fläskfilé med gröna bönor
500 g fläskfilé i mumsbitar
400g gröna bönor
1 purjolök skivad
1 rejäl bit ingefära i tunna stavar
1 röd chili, tunt skivad
neutral olja till stekning

Till marinad av köttet:
2 tsk salt
3 msk ljus soja
3 msk vitt vin
2 msk sesamolja

Börja med att röra ihop allt till marinaden, lägg ned köttet, rör om och låt stå i en kvart.
Hacka till grönsakerna under tiden.
Hetta upp en stor wok med olja i, fräs köttet i omgångar så det får en fin färg, häll ned alla grönsakerna och restan av marinaden,
Hetta upp och Voilá!
Super gott och super enkelt!!
Servera med ris om du känner för det, och varför inte ett gott rött vin till?

Nej, nu ska jag njuta av min "egen-tid"..dvs. plantera frön och skola om mina små kryddor som ska förgylla min matlagning i sommar!

Ha en trevlig "lill-lördag!"
Kram Maria


3 kommentarer:

  1. Åh så gott det låter :) Tar första bästa flyg upp så räkna med mig på middagen också ;)
    Kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sasha, kom bara kom!! :) Finns alltid en plats för dig! Kramar <3

      Radera
  2. Maten,,,jammi jammi:) och ordspråket=Maria:)
    Kör hårt KOMPIS:)
    Kram Sari

    SvaraRadera