fredag 27 juli 2012

Hemma igen efter en underbar trip till Södra Sverige!
Vi har varit i Österlen hos våra kära vänner till att börja med..jag kan bara säga att jag längtar tillbaka till dessa vackra vyer..
Solen smeker rapsfälten och det låter som musik när fälten svajar i vinden, nästan som snäckskal som skvalpar mot stranden.
Ystad Saltsjöbad..där satt jag och min fina vän Sari och njöt..
Vi doppade fötterna i havet och plockade snäckor och vita stenar..
Och jag tillbringade en hel del tid i Saris underbara gårdsbutik Lilla Provence..oh yes..en hel del följde med hem! :)

Vi och våra underbara flickor..många härliga skratt har det blivit så jag garanterar att jag fått några nya skratt-rynkor! :)
Här har vi tillbringat kvällarna, många timmar fyllda av härliga samtal om allt mellan himmel och jord..konstigt hur timmarna flyger iväg när man har roligt!
Rosorna klättrar över Skåne-längan, överallt kikar de fram och jag blir allderles knäsvag, varför kan man inte vrida landet så vi häruppe kan odla på samma sätt!? Tycker det vore en toppen-idé!
Österlen har tom. en vin odling, svidande åtgång är det när vinerna släpps..ska försöka hålla mig framme nästa gång! Det är en utlandskänsla över Österlen som bara måste upplevas, dofter, ljud, ljus..allt är magiskt! Och naturligtvis att våra bästa vänner bor där gör att vi återvänder så fort vi bara kan!
Herr och fru Lindvall...en bild säger mer än tusen ord!!! :)
Avslutar med min favorit bild, nu ska jag dra på mig "pippi tröjan" och njuta av sommaren här i norr..(lite varmare kunde det få vara),
återkommer med fler bilder imorgon! Önskar er en härlig helg mina vänner!
                              Stora kramar och kom i håg att bada fast det
                              är lite kallt i vattnet!! ;)

1 kommentar:

  1. Åh vad fina bilder gumman, och så roligt vi hade:)
    Det är sånt som man lever på läääääääänge:):)
    Men snart är ni här igen,,,,behöver jag säga att jag längtar<3
    Kram
    Sari

    SvaraRadera