lördag 28 juli 2012

Packar upp och packar om..nu blir det några sköna dagar i skärgården, jag tänker sitta i växthuset och njuta med en god bok, plantera björnbärsbuskar som jag fick av en go vän i Stockholm där vi tillbringade några dagar på koloniområdet Iris..fantastiskt för en växt-älskare som jag!! Vilka trädgårdar!!!
Vi hann också med en kryssning, tänk så mycket man hinner på ett dygn! Relaxa och bada bubbelpool, dansa, sjunga kareoke..
Min vän Eva och Marion glittrar i kapp..
Jag och gumman min, måste säga att jag verkligen gillar kryssningar! Bara göra det man tycker är roligt,sätta sig vid dukat bord och dessutom shoppa tax-free!
Någonting vi inte har gjort mycket av är att se på tv, och tänker fortsätta så för OS är ingenting jag kommer att följa helhjärtat..invigningen såg jag (ok..somnade i soffan) men sen får det nog vara. Sport är inte min starka sida!
Det här är nog det närmaste jag kommit en idrottsplan! :) I Ystad när vi kikade på våra kära vänners barn som fullkomligen flyger fram som jag vet inte vad! Där har vi våra nästa stora stjärnor!!
Nej, nu tar jag och lättar ankar, tänker inspireras av Ernst och gå loss i stugan och på altanen, jag hoppas ni får en fin vecka!
På torsdag drar LuleKalaset loss här, vi kanske ses i vimlet?!
                                 Kram kram!



1 kommentar:

  1. Ha ha ha ja du vännen min <3,,,tänk så olika vi är, och våra barn:)
    Hos oss är det full fart och 190 dygnet runt,,,,,,och vi bara Äääälsakar idrott,,,,,och,, JA inte hatar det är för starkt ord men iaf ogillar böcker, växter och det långsamma tempot;)
    Eller vad tror du?

    Hur gullig var inte Marion när hon packar upp sina 10 böcker som hon tagit med sig inför resan.
    Jag kan säga att det skulle inte hända på världskartan att lilla frk Lindvall skulle intressera sig för det:) inte heller växter och bara ta det lugnt.
    Nu har ju lilla gumman(Marion) en orsak till det sistnämnda men nog brås hon på sin mamma o min C på sin.

    Jag säger bara Lilleskutt & Skalman;) <3

    Nu väntar jag bara på att ni ska komma, saknar Er grymt mycket! Så det så.


    "The best antiques, are old friends"
    Tack för att du finns i mitt liv:)
    Sari

    SvaraRadera