torsdag 30 augusti 2012

Höst på gång...jag går fortfarande barfota i sandaler och låtsas att det är sommar, några dagar till iallafall!! Lite mysigt är det, mörka kvällar, tända ljus och lyssna på regnet som smattrar mot fönstret, hösten är inte så dum iallafall!
Jag ser fram emot att laga härliga grytor som får puttra på i många timmar, smörsteka kantareller och göra en ljuvlig sås till någon god köttbit..koka soppor..nej hösten är inte dum alls!
I helgen tänkte jag skörda mina sista gurkor..njuta av blommorna så länge de blommar, och drömma mig bort till Toscana där de börjar skörda druvorna snart, tänk att få vara med och se hur det går till!Kanske nästa år?!
Man vet aldrig..kanske det är jag som går där med en strå-hatt på huvudet och småsjunger samtidigt som jag plockar druvor!
Eller så sitter jag i något korn eller raps-fält på Österlen och myser!
 

 

Passar på att önska en fin helg, kanske det är fler än jag som ska ut i skogen och plocka kantareller!?
                            Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar