måndag 24 mars 2014

Sitter här i snö-slasket och drömmer mig söderut..till Österlen och min vän..snart dags att åka dit igen. Det är härligt att trots att vi är så långt ifrån varandra är vi så nära som det bara går!
Är lika häftigt när vi pratar (erkänner..mer än 2ggr per dag..Varje dag!) och diskuterar väder och vind..jag promenerar på isen och Sari sitter ute i solen och kikar på blommorna som slagit ut. Sverige är minsann ett avlångt land..

Känner mig som på bilden faktiskt..lite svart/vit och längtar efter vår och värme! 
Sådärja! Lite färg tack! :) Innan jag får åka och njuta av underbara Österlen väntar några förhoppningsvis soliga dagar på isen, och jag tar väl sparken och ordnar mig en egenhändigt komponerad solstol!
Det är väldigt mäktigt att åka fram över isen och höra hur det "sjunger" och knakar under medarna, och lite skrämmande samtidigt men än är isen tjock. Såg tre havsörnar cirkulera ovanför mig idag vid hamnen..undrar om de längtar efter vår lika mycket som jag?
Ha en fin vecka, och fånga alla solstrålar som går!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar